Handelsbetingelser

Handelsbetingelser (ikke gældende for erhvervskunder) – version 1.5 af 27. september 2015

1. I HENHOLD TIL KØBELOVENS ALMINDELIGE REGLER

Hvor andet ikke er specificeret, i nedenstående tekst, følges den danske købelov.

Kontrakten indgås er på dansk, og vil altid kunne indhentes ved personlig kontakt til Tele Advice ApS.

Dansk brugermanual skal, ifølge dansk lovgivning, medfølge produkter købt i Danmark. Da nogen af salgsvarerne er internationale vil engelsk brugermanual medfølge, da engelsk, i stor udstrækning, er det globale sprog.

2. PRISER, OG KREDITMULIGHEDER

Alle priser er eks. 25% moms, afgifter og told, hvor andet ikke er nævnt. Priserne er dagspriser.

Der tages forbehold for prisfejl mv. som følge af valutaændringer, krig, terror, naturkatastrofer, atomangreb, force majure, leveringssvigt, afgiftsændringer.

Priserne på siden er vist for private med moms og for erhvervsdrivende uden moms.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Kunder, der handler hos Tele Advice ApS, kan ikke betale via kreditmuligheder. Erhvervskunder kan ansøge om kredit, dette kræver dog godkendelse hos div. kredit institutter.

3. FORSENDELSESMETODER

Alle forsendelser sendes med Post Danmark A/S eller Geodis Wilson (over GLS Denmark A/S), med mindre kunden har andet ønske om forsendelsesmetode.

Forsendelsesperiode skal som udgangspunkt beregnes med 1-5 dage, som er Post Danmark A/S og GLS Denmark A/S estimat. Dog arbejder Post Danmark A/S og GLS Denmark A/S med dag til dag levering.

Fragtpriserne er DKK 80,00 eks. moms eller derover. Fragtpriser fastsættes efter Post Danmarks A/S' forsendelses priser.

Forsendelse vil kun ske inden for Danmarks grænser, med mindre anden aftale er indgået her om med Tele Advice ApS.

Er ordren bestilt som afhentning, planlægges afhentningen i sammenråd med Tele Advice ApS.

4. KØBSFREMGANG VED Tele Advice APS

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven. Tryk herefter Bestil.

2. Indtast dine personlige oplysninger.

3. Vælg leveringsmetode.

4. Læs og godkend vores handelsbetingelser, og tryk på Næste.

5. Tjek at alle oplysninger er korrekte.

6. Vælg betalingsmetode, og du vil blive ført til en sikker betalingsside.

Når du har betalt er købet gennemført.

5. BETALINGSMULIGHEDER

DER KAN BETALES PÅ FØLGENDE MÅDER VED HANDEL:

DANKORT
Hvis man har valgt at betale med dankort, vil der ved ordrens gennemførsel, ske en videreførsel, hvor i betalingen vil foregå. Betalingen med dankort vil foregå uden for Tele Advice ApS' systemer, inden for ePays sikre betalingssystemer. Oplysninger beskyttes af SSL med en krypteringsnøgle på 168 bit (Langt højere sikkerhed end de fleste betalingssystemer på markedet).

BANKOVERFØRSEL
Hvis man har valgt bankoverførsel som betalingsmiddel til sin ordre, vil bank oplysningerne figurere på den færdige ordrebekræftelse, som fremkommer på skærmen. Denne ordrebekræftelse sendes også til kundes mail.

Når bankoverførselen finder sted, skal der i besked til modtager, indtastes ordrenummeret, så vi kan se hvor beløbet hører til.
Ved bankoverførsel kan der gå op til et par dage før beløbet figurerer ved os.
Når vi kan se beløbet figurerer på vores konto, sender vi varen til kunden, og færdigbehandler ordren.

PAYPAL
Hvis man har valgt at betale med PayPal, vil der ved ordrens gennemførsel, ske en videreførsel, hvor i betalingen vil foregå. Betalingen med dankort vil foregå uden for Tele Advice ApS' systemer, inden for PayPals sikre betalingssystemer. Oplysninger beskyttes af SSL med en krypteringsnøgle på 168 bit (Langt højere sikkerhed end de fleste betalingssystemer på markedet).

6. AFSENDELSE AF ORDRE

Vores normale leveringstid er 1-5 dage, hvis andet ikke er specificeret under den pågældende vares specifikationer. Er varen på lager sendes den samme dag. Der kan forekomme længere leveringstid på udvalgte varer grundet, at det er en speciel bestilling, eller en vare skal fremstilles eller tilpasses. Ved betaling med Bankoverførsel sendes ordren først, når pengene figurerer på vores bank konto.

7. ANNULLERING AF ORDRE

Hvis du ønsker at annullere en bestilt ordre, skal dette gøres hurtigst muligt efter afgivelsen, senest kl. 12:30 den samme dag, via. e-mail eller telefonisk, gerne telefonisk, så vi har en mulighed for at hindre ordren i at blive sendt.

8. BEHANDLING AF PERSONLIGE DATA

Vi registrerer fulde navn, adresse, postnummer, by, telefonnummer, e-mail adresse, samt fødselsdato. Disse informationer bruger vi i forbindelse med deres køb ved os, og i tilfælde af at der skulle være leveringsforsinkelser, eller omstændighederne foreligger, at vi skal have fat i dem.
Oplysningerne, som afgives til os vil ikke blive videregivet til tredjemand. Dette vil ske i tilfælde af ændring i lovgivning, eller hvis en eventuel retskendelse foreligger.

Informationerne, som registreres om dem, er tilgængelig for alle i Tele Advice ApS samt til en hver tid siddende webmaster.
Oplysningerne, som er afgivet til Tele Advice ApS bliver sendt og opbevaret u krypteret.

Den dataansvarlige på teleadvice.dk er Direktør Uffe Zyrmyhlen.

Personoplysninger som er afgivet til Tele Advice ApS vil blive opbevaret i 5 år i henhold til regnskabsloven, hvorefter de vil blive destrueret.

Vi benytter ikke deres e-mail adresse til at sende dem spam eller nyhedsmail. Vi sender nyhedsmail til deres e-mail adresse, hvis de selv har tilmeldt dem til dette via vores hjemmeside.

Ved evt. konkurrencer, kan du også deltage i konkurrencer uden at tilmelde dig nyhedsbrevet. Send i stedet dit svar i en e-mail til info@teleadvice.dk.

Som registreret kunde ved Tele Advice ApS har du altid ret til, ifølge persondataloven, at gøre indsigelse imod registreringen, og ret til indsigt i hvilke informationer, der er registeret ved os, om dem.

HVAD ER COOKIES?
En cookie er en tekstfil som lagres på brugerens computer, når man besøger en hjemmeside. En cookie indeholder ikke personfølsomme informationer. Filen kan indeholder informationer, som en hjemmeside mener er relevant for brugerens færden på samme hjemmeside. Cookiefilen kan for eksempel registere et login, et sprog, en bestemt indstilling, eller relevante oplysninger for at kunne forbedre brugervenligheden på den pågældene hjemmeside. På http://www.teleadvice.dk/ bruges cookies til at huske, hvilke(n) vare(r) der er i indkøbskurven, samt at optimere brugervenligheden på siden.
Hvis det skulle være tilfældet, at du ikke ønsker cookies på din computer, kan disse slettes på følgende måde(Du kan evt. også deaktivere cookies i din browser for en specifik side. Referer til din browsers manual for dette):

WINDOWS INTERNET EXPLORER(9.x):
Funktioner -> Internetinstillinger -> Vælg fanebladet “Generelt” -> slet.

MOZILLA FIREFOX(3.x):
Funktioner -> Instillinger -> Vælg fanebladet “Privatliv”.

LOGSTATISTIK
Via serveren, hvor hjemmesiden http://www.teleadvice.dk/ er placeret, føres der logstatistik over brugernes færden, hvor mange der har besøgt hjemmesiden, samt IP-adresser. Der indhentes ikke personfølsomme data via denne logstatistik.
Tele AdviceApS vil anvende logstatistik til at forbedre brugervenligheden på webshoppen, og for at kunne gøre webshoppen mere målrettet for brugeren.
IP-adresser som indhentes via logstatistik, vil KUN blive brugt i det anlæggende, hvor der forekommer ulovlig aktivitet eller anden uønsket aktivitet, hvor der ikke er indhentet tilladelse fra Tele Advice ApS.

9. FORTRYDELSESRET

Oplysninger om fortrydelsesretten

Du har som forbruger i forbrugerkøb 14-dages fortrydelsesret efter Forbruger aftaleloven. Fortrydelsesretten kan ikke gøres gældende af erhvervsdrivende i handelskøb. Fortrydelsesretten gælder kun for 1) aftaler indgået ved fjernsalg og 2) aftaler indgået uden for Tele Advice ApS’ forretningssted. Købelovens mangel regler kan desuden finde anvendelse.

Fortrydelsesretten betyder ikke, at du har en ubetinget ret til at få det fulde beløb for varen retur. Hvis varen er blevet håndteret på en sådan måde, at den ikke har nogen værdi, vil du ikke have krav på at få købesummen retur. For at få den fulde købesum retur, må varen kun være brugt i samme grad, som er accepteret inden købet i en almindelig fysisk butik. Før du sender en vare retur, skal du derfor gøre dig klart, om en almindelig butik ville acceptere den benyttelse af varen den har været udsat for. Du har altså ret til at se varen an og afprøve visse funktioner. Derimod vil returbeløbet kunne nedsættes, såfremt varen har været brugt i en længerevarende periode eller i det hele taget viser tegn på slid.

Bemærk, at fortrydelsesretten ikke gælder ved levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, dvs. spilkoder, licensnøgler og lign. der sendes via e-mail, SMS eller lign. leveringsform.

Udnyttelse af fortrydelsesretten

Ønsker du at gøre brug af din 14-dages fortrydelsesret, skal du give os meddelelse herom senest 14 dage efter den dag, hvor du har modtaget varen. Meddelelsen skal gives i form af en utvetydig erklæring på e-mail til info@teleadvice.dk. Det er altså ikke nok, at du giver meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten over telefonen.

Ønsker du, at benytte din fortrydelsesret og indleverer i vores butik, kan du også gøre dette, Tele Advice ApS gør opmærksom på, at vi ikke udbetaler kontant, men at tilbageførslen sker via samme betalingsmiddel som ved købet med mindre andet er aftalt, når varen er beset, og testet af vores tekniske afdeling.

Vi beder dig udfylde og vedlægge dette returnerings skema (tryk her), hvis du ønsker at fortryde dit køb.

Returadressen er følgende:

Tele Advice ApS
Postboks 53
DK-9800 Hjørring
Danmark

Pakken skal mærkes ”RETUR” og vedlægges en kopi af købsfakturaen som dokumentation for, at varen er købt hos Tele Advice ApS. Beløbet returneres via samme betalingsform, som du har benyttet til den oprindelige transaktion, medmindre du har accepteret noget andet.

Tele Advice ApS anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost med omdeling.

På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system, og det fjerner derved enhver tvivl om, hvorvidt pakken er leveret til Tele Advice ApS. Du vil derved have mulighed for at efterlyse pakken såfremt levering ikke har fundet sted.

Har du købt en vare der volumen mæssig ikke kan håndteres af post Danmark, kan du booke på ved at skrive til Danske Fragtmænd Express via booking@dfexpress.dk med følgende oplysninger:

Kundens navn

Kundens adresse

Kundens tlf nummer

Du booker selv og bliver ringet op af Danske Fragtmænd der aftaler et afhentnings tidspunkt med dig.

Du afregner direkte med Danske Fragtmænd, og betalingsformen er kontant ved afhentning minimum kr. 500,- incl. Moms og, Danske Fragtmænd tager ikke mod kort.

Du får en kvittering på beløbet.

Der går 3 hverdage fra du booker til levering har fundet sted.

Bemærk, Tele Advice ApS hæfter ikke for ændringer i Danske Fragtmænds prisstruktur.

Bemærk, at varer der returneres pr. efterkrav eller sendes uden porto nægtes modtaget af Tele Advice ApS.

Bemærk, at Tele Advice ApS ikke tilbagebetaler ekstra omkostninger forbundet med levering, hvis du udtrykkeligt har valgt en anden leveringsform end den mindst bekostelige standardlevering, som Tele Advice ApS har anvist.

Vilkår for tilbagelevering af varen

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Undtagelser til fortrydelsesretten

Fortrydelsesretten efter Forbruger aftaleloven finder ikke anvendelse på 1) aftaler hvor varen og købesummen udveksles samtidig med indgåelse af en aftale uden for Tele Advice ApS’ forretningssted, hvis købesummen ikke overstiger 350 kr., 2) udførte ikke finansielle tjenesteydelser hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med din forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført, 3) levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, 4) levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, 5) levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejne mæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, 6) levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen, 7) aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejde, som du på forhånd udtrykkeligt har anmodet om, 8) levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på og 9) levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium.

Fortrydelsesrettens bortfald

For at kunne benytte fortrydelsesretten skal varen være afsendt til Tele Advice ApS’ postboks på Postboks 53, DK-9800 Hjørring, senest 14 dage efter vi har modtaget utvetydig erklæring om, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten.

Forringelse af varens værdi

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Eller med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede varen i en butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Ved handelsmæssig værdi skal forstås den pris, sammenlignelige varer sælges til brugt mellem erhvervsdrivende. Eksempler på en brug der går ud, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, kan være:

  • Opstart og installation af computer
  • Opstart og installation af mobiltelefon
  • Indsættelse af farvepatron i printer

Såfremt varen har været monteret, installeret og/eller taget i brug forbeholder Tele Advice ApS sig ret til at nedsætte tilbagebetalingsbeløbet med et beløb der svarer til forringelsen af varens værdi.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen returneres i original emballage. Manglende original emballage medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor der ud fra en vurdering foretaget af Tele Advice ApS vil blive krediteret et mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende original emballage m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Bemærk, at ved montering af PC-systemer sammensat efter kundens ønske er der ikke længere fortrydelsesret fra og med det tidspunkt, hvor kunden har givet samtykke til at monteringen kan begynde.

Bemærk, at fortrydelsesretten ikke gælder ved levering af digitalt indhold, der ikke leveres på et varigt fysisk medium. Fortrydelsesretten bortfalder desuden, så snart plomberingen er brudt på plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware.

Bemærk, at hvis dit produkt leveres med tilhørende spil - også kaldet en game bundle - så vil du ved brug af din 14 dages fortrydelsesret kun få det fulde beløb tilbagebetalt, hvis konvolutten indeholdende spillets serienøgle er ubrudt. Ved brud på konvoluttens forsegling forbeholder vi os ret til at fratrække spillets værdi i det tilbageførte beløb. Hvert spils værdi er skønsmæssigt fastsat til DK 300,-.

Forbrugerens forpligtelser i tilfælde af udøvelse af fortrydelsesretten

Alle produkter der returneres til Tele Advice ApS skal være forsvarligt indpakkede. Ved forsendelse af CPU, RAM, harddiske eller andre delikate produkter skal produktet tilbageleveres i en kasse eller lignende. Produkter der modtages i antistatisk materiale skal returneres i tilsvarende antistatisk materiale.

Varer der konfigureres eller indstilles på din foranledning, skal nulstilles til fabriksindstillinger såfremt du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten mod nedsat værdi pga. brug. Det betyder, at f.eks. apple-id skal slettes fra Mac-produkter.

Som forbruger bærer du risikoen for varens forringelse eller undergang inden levering til Tele Advice ApS er sket, og mangelfuld emballering kan medføre, at rettighederne bortfalder.

Hvis du senere fortryder udnyttelse af fortrydelsesretten hæfter du for eventuelle omkostninger Tele Advice ApS måtte have pådraget sig, herunder undersøgelsesgebyr, returfragt, arbejdstid i forbindelse med undersøgelse af varen og/eller andre omkostninger.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@hiway.dk. I fald det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, se www.kfst.dk.

Yderligere spørgsmål

Yderligere spørgsmål kan rettes til info@hiway.dk eller telefon +45 30 28 53 84.

10. REKLAMATIONSRET

Tele Advice ApS yder 2 års reklamationsret. På visse varer yder Tele Advice ApS op til livstids garanti (10år). Skulle varen, mod forventning, gå i stykker under reklamationsretten, udbedres fejlen ved os, hos producenten eller hos producentens servicepartner. I nogle tilfælde yder producenterne garanti udover de 2 års reklamationsret, og i disse tilfælde skal kunden selv kontakte producenten, da det er den hurtigste metode.
Når du har opdaget en mangel ved en vare, skal du reklamere inden for rimelig tid efter du har konstateret fejlen eller manglen.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Bemærk! Reklamationsretten på batterier og andre forbrugsvarer er afgrænset af varens naturlige holdbarhed. Dvs. selvom der skrives fx. 2 års garanti ved en maskine, er batteriet ikke dækket af dette. Normalt er der ikke garanti fra producenten på batterierne, enkelte fabrikanter tilbyder dog op til 6mdrs. garanti.

Vi forventer som regel at have en behandlingstid på 1-14 dage. Der skal dog tages forbehold for at behandlingstiden kan forlænges, grundet manglende reservedele, manglende svar fra producenten eller producentens servicepartner, manglende dele/tilbehør til produktet (som skulle være indsendt fra kunden), eller ved ikke indrapporteret ankommelse af reklamations sag.

Skader som skyldes modificering af produktet, betjeningsfejl, monteringsfejl eller håndteringsfejl er ikke dækket under reklamationsretten. Tele Advice ApS kan ikke stilles til ansvar for tabt data, og er ikke ansvarlig for dertil tabt arbejdsfortjeneste, transportomkostninger, driftstab, installationsomkostninger m.v.

Tele Advice ApS tager forbehold for at reklamationsretten kan bortfalde ved forkastelig adfærd eller ved fysisk beskadigelse af produktet samt mangelfuld håndtering, ved for eksempel manglende brug af antistatisk emballering.
Produkter som ikke er eller bliver erklæret uden for reklamationsretten, vil blive takseret med et administrativt gebyr, som dækker håndteringen af sagen i henholdt til produktet.

Ved vare som de mener er under reklamationsretten, kan de sende den ind til os, med en kopi af fakturaen, samt en skrivelse om hvad fejlen er. Før afsendelse af varen skal de logge ind, på http://www.teleadvice.dk/ , og tryk under Din konto på RMA sager. Herinde indtastes informationerne, vælges den vare, som de vil sende til reklamation. Hvis dette ikke gøres kan det i værste fald ligge i længere tid end forventet, og udover den forventet behandlingstid.

Findes der ingen behæftet fejl på varen, som er indsendt til os, tages der et gebyr på kr. 395,- inkl. moms for behandling af reklamations sagen, og dertil betaler kunden selv for fragten retur.
Kunden vil inden behandlingen af reklamations sagen blive afkrævet skriftlig accept for dette.

Reklamationsret betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Vare(r) som påtænkes at være reklamation berettiget kan sendes til:

Tele Advice ApS
Postboks 53
DK-9800 Hjørring
Danmark

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Har du sendt en vare ind i henholdt til reklamationsret, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din sag.

11. KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@teleadvice.dk. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet
www.forbrug.dk
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
kfst@kfst.dk
41 71 50 50 (Hverdage 9-12)

12. FOR ERHVERVSDRIVENDE

Tele Advice ApS forbeholder sig ejendomsretten til de købte varer indtil den fulde købssum er os i hænde.
Evt. inddrivelses udgifter påhviler køberen.

Fortrydelsesretten:
ERHVERVSDRIVENDE (BUSINESS TO BUSINESS(B2B)) HAR IKKE FORTRYDELSESRET. DERVED FORSTÅS AT NÅR KØBET ER INDGÅET KAN KØBET IKKE FORTRYDES, DETTE ER NÅR ORDREN ER LAVET, OG BETALINGEN ER FORETAGET. VED BESTILLING AF TJENESTEYDELSER OG VARER DER SKAL FREMSTILLES ELLER TILPASSES DEN ENKLE KUNDE, GIVER KUNDEN SAMTYKKE TIL VED AFGIVELSE AF ORDREN, AT TELE ADVICE APS MÅ PÅBEGYNDE UDFØRELSEN, OG FORTRYDELSESRETTEN DERVED UDLØBER.
Bestilling er bindende og kan ikke annulleres uden Tele Advice's accept.

Reklamationsretten:
Tele Advice ApS yder 2 års reklamationsret også for erhvervsdrivende.

Betingelserne er nogenlunde de samme som ved privat, dog er fragten selvbetalt ved indsendelse til reklamation og forsendelse tilbage til den erhvervsdrivende, selv om varen er testet fejlbehæftet.